Spannend! Je hebt eindelijk de eerste stappen gezet richting jouw eigen onderneming. De hosting is geregeld, ook ben je tevreden over jouw domeinnaam. Nu kan je starten met het maken van jouw eigen website! Een goede website is een perfect visitekaartje en kan veel bezoekers opleveren. Maar hoe maak je een succesvolle website en waar moet je allemaal op letten? We geven je graag wat tips:
Hoogstwaarschijnlijk weet je al wat jij wilt. Maar weet je ook wat jouw doelgroep wilt? Het is belangrijk om hier even bij stil te staan. Weet hoe jouw ideale klant eruit ziet. Bedenk vervolgens hoe jij die ideale klant gaat aantrekken en blij maken met jouw product of dienst.
Wat wil je bereiken met jouw website? Bepaal een hoofddoel. Denk aan meer verkopen, downloads of het verzamelen van e-mailadressen. Plaats een duidelijke call-to-action op je website die leidt naar datgene wat je wilt dat de bezoeker doet. Elimineer alle afleidingen en geef elke pagina een doel. Zo voorkom je tevens dat de websitebezoeker keuzestress ervaart.
Je tone of voice is de manier waarop je de boodschap overbrengt naar je klanten. De taal, opbouw van je zinnen en het gebruik van woorden. De juiste toon versterkt je merkidentiteit en draagt de cultuur en waarden van jouw bedrijf uit naar je klanten. Het is daarom heel belangrijk om een passende tone of voice te gebruiken. Formeel en ingewikkeld taalgebruik past bijvoorbeeld niet bij een jong en hip bedrijf zoals Young Capital. Ook de aanspreekvorm is eerder ‘je en jij’ dan ‘u’. Hoewel ‘u’ niet altijd oubollig hoeft te zijn. Zo zegt Nespresso wel altijd u tegen de doelgroep. Dit past dan ook bij hun imago en klinkt juist heel persoonlijk.
Misschien heb je al een huisstijl bepaald voor je onderneming of misschien nog niet. Huisstijl is simpel gezegd het gezicht van een organisatie. Naast het logo en kleurgebruik, is ook de tone of voice een onderdeel van jouw huisstijl. Zorg ervoor dat je huisstijl ook in het ontwerp van de website is doorgevoerd. Zo blijft je bedrijf herkenbaar.
Je website zit in een mooie vormgeving, je hebt de juiste call-to-actions toegevoegd en goede teksten geschreven. Je website is af! Maar je bent nog niet klaar. Om je website succesvol te maken en te houden moet je blijven optimaliseren. Pas zoekmachine optimalisatie (SEO) toe op jouw website om beter gevonden te worden in zoekmachines zoals Google en trek meer klanten aan. Zoekmachine optimalisatie is een continu proces dat bijgehouden moet worden. Zorg er daarom voor dat je de juiste kennis in huis hebt om dit zelf te doen of als je genoeg budget over hebt, dan kun je het natuurlijk ook uitbesteden.
Wist je dat je bij ons eenvoudig een website kunt maken in WordPress of Joomla? Geen technische kennis voor nodig en met enkele klikken kun je zelf een CMS installeren. Heb je toch een beetje hulp nodig? Maak dan gebruik van onze gratis installatiehulp. Eén van onze supportmedewerkers zorgt er dan voor dat het CMS binnen no-time voor jou geïnstalleerd wordt.
Wat is webhosting? Kort gezegd, hosting is het huren van een stukje opslagruimte op het internet dat wordt gebruikt voor…
Als je een VPS wil, moet je allereerst bepalen welk besturingssysteem je erop wil draaien. In de praktijk is de…
Met een standaard installatie van Windows Server 2016 op je VPS heb je een goed draaiend systeem, waar je meteen…
Microsoft levert allerlei software om het werk lichter te maken. Voor meer specifieke zaken zijn er daarnaast tal van handige…
Wanneer een apparaat trager wordt, denken we vaak aan het kopen van een nieuw apparaat. Soms hoef je alleen maar…
De diefstal van persoonlijke informatie kan kostbaar en stressvol zijn. In dit blog vertellen we hoe je de persoonlijke en…