Agenda delen met Outlook 2013
Indien u meerdere Exchange accounts heeft onder dezelfde
Exchange organisatie, dan kunnen de gebruikers agenda’s met elkaar delen. Ook
kunt u machtigingen instellen voor de gedeelde agenda’s, zodat een gebruiker
bijvoorbeeld alleen uw agenda punten kan lezen maar niet aanpassen.
U start het programma Microsoft Outlook 2013 en u volgt de volgende stappen.
1. U kiest voor Agenda in de onderste balk van Outlook.
2. In de bovenste balk kiest u voor ‘Machtigingen voor agenda’.
3. U klikt op toevoegen, om een gebruiker rechten te verlenen.
4. U dubbel klikt op de persoonsnaam van de gebruiker en u klikt op ‘OK’.
5. U selecteert het zojuist toegevoegde e-mailaccount en u kiest de gewenste
rechten. Zodra u de rechten heeft ingesteld klikt u op ‘Toepassen’ en
vervolgens op ‘OK’.
De rechten zijn nu verleend aan de gebruiker. De gebruiker kan de volgende
stappen volgen om de gedeelde agenda in te stellen.
1. U gaat naar Agenda.
2. U klikt de rechtermuisknop op ‘Mijn agenda’s’ en vervolgens kiest u voor ‘Gedeelde
agenda openen’.
3. U geeft het e-mailadres op van de gebruiker welke zijn agenda heeft gedeeld
en klikt op ‘OK’. U kunt er ook voor kiezen om op de ‘Naam’ knop te klikken en
vervolgens de persoonsnaam op te zoeken van de gebruiker.
De agenda is vervolgens beschikbaar.
Categorieën
Woordenlijst
De woordenlijst is een alfabetisch gerangschikte lijst met technische termen die in de artikelen voorkomen.